Emma.Elwin







19 år.tekstildesign.Elin Klings assistent. skriver "Dagens Plagg" på minoutfit.se
Her er Karolines intervju med henne;


Tjaba Emma, din garderob ser ut att vara värsta guldgruvan efter att ha kollat i din blogg lite. Vart shoppar du helst?
- Försöker variera mig så mycket som möjligt, men det är allt ifrån Acne, Beyond Retro till budget kedjorna. Tycker om att sitta på tradera och fynda skatter! Min utbildning var ju till textildesign, så det händer att man gör om eller syr eget.

Har du någon favoritdesigner då och vad gör den så speciell?
- Acne är så galet bra, perfekt mix av stilren design med edge. Passa till allt och deras jeans sitter som jutet. Blir så stolt över att det är ett svenskt märke som är så skickliga.

Du jobbar som Elin Klings assistent nu ju! Är hon Sveriges svar på “Djävulen bär Prada” eller är hon snäll?
- Haha, gud nej! Hon är enormt trevlig, båda fötterna på jorden och riktigt driven. Grym förebild för oss unga tjejer!

Du driver eget? Berätta!
- Jag har drivit eget designföretag med två killkompisar, riktigt kul men sjukt krävande. Sen så sprang alla åt varsitt håll, den ena började på Acne och den andra fick lärarjobb. Så det fick ligga på is ett tag, men nu har jag startat igen på egen hand! I den här branschen måsten man ha ett företag för att kunna frilansa.

Och vad gör du om 10 år?
- Då har jag påökat mitt sko förråd med 50 skor till.

Hur många bloggar läser du dagligen? Någon favorit?
- Hanna Fridén älskar jag, är inne där dagligen! Även din och Linns här på Pause. Hotspot och Style by Mats är också en återkommande favorit.

Världens coolaste människa, säg nu, vem är det?
- David (min bättre hälft).

Och sista frågan, om du fick hundra spänn av mig nu. Vad hade köpt då?
- Ett par slitna Levis 501 secondhand, kapa av till shorts misshandla dem lite med en slipmaskin









http://emsedge.blogg.se/index.html
http://www.pause.se/bloggar/Fashion%20Flash/

1 kommentar:

It's Aggy bitch! sa...

digget det outfite :)
sv: ble intervjuet pga et innlegg i bloggen om nettmøting :)