Bettina.Style



Jeg som alle andre, regner jeg med, har en fast "favoritt-liste" når det gjelder blogger. De bloggene jeg bare må innom hver dag for å få min daglige inspirasjons dose. Tar jeg et raskt blikk på denne såkalte favoritt-listen min, ser jeg fort at jeg har en sterk tendens til å falle for de internasjonale bloggene, og det er svært få, omtrent ingen norske navn der. Jeg har virkelig savnet en norsk jente eller to som jeg smålig kan stalke over internettet.
Men dette var inntil jeg fant en link til bloggen: http://bettinastyle.blogspot.com/

Bettina er en utrolig søt jente, og en fashionista på det høyeste nivå. Hun kjører sin egen stil og poster fantastiske inspirasjons bilder på bloggen sin.
Og selvom hun er nominert til "Norges beste moteblogger", hadde denne herlige jenta tid til å svare på noen spørsmål, midt i selveste julestria og greier :

13 korte:

beskriv din stil med 3 ord: Chic, enkel, rocka
favoritt scent: Duften av en mann du er glad i.
yndlings farve: Varierer. I øyeblikket er det dyp lilla, grånyanser, havgrønn og svart.
yndlings blomst: Vet ikke.
den beste byen: London
på ipoden: Hotel Costes, MC Solaar, José Gonzaléz, Dead Prez, Kanye West, Coldplay, J Dilla, Common.
vil helst spise: Goat cheese salad og sea food pasta.
vil helst drikke: Appelsinjuice og cappuccino.
kunne ikke klart meg uten: Mascara, MacBook, moteblader, musikk, bilder, drømmer og mine nærmeste.
drømmejobb: Motejournalist i et internasjonalt motemagasin.
siste innkjøp: Svarte gladiator-inspirerte høye hæler fra Zara og en oversized lys grå strikkegenser fra Acne.
3 beste norske butikker: Koma, Nola og så må jeg si H&M selv om det er svensk, men skandinavisk er jo nærme nok!
3 beste utenlandske butikker: Topshop, Zara, Acne.




du er jo nominert som årets norske moteblogger, hvor langt ville du ha gått for å gå av med tittelen, utenom å få flest stemmer?
Det går på ingen måte an å beskrive hvor mye jeg ønsker dette! Jeg kunne sikkert gjort helt utrolig dumme ting, men alt jeg kommer til å tenke på får ikke fram hvor mye dette betyr for meg. Hva med å hoppe i fallskjerm? Jeg har verdens verste høydeskrekk og flyskrekk og tror jeg skal dø hver gang jeg går ombord i et fly. Og så kan jeg hoppe strikk i tillegg bare for å undertrykke hvor utolig lyst jeg har til å vinne!

hva vil det bety for deg og vinne denne tittelen?
ALT! Jeg tenker på det hver dag, drømmer om det og håper bare så inderlig at karmaen min er med meg denne gangen. Jeg vinner aldri noenting, men denne gangen er jeg i en konkurranse der noe jeg har laget kan vinne og jeg håper leserne mine synes det er godt nok til å stikke av med førsteplassen! Jeg vet at andre norske blogger har flere fordeler og jeg har ingen forhåpninger, men det hadde vært helt UBESKRIVELIG kult å vinne.

når begynte du og interessere deg for mote?
Har egentlig alltid vært interessert i mote, men den seriøse interessen begynte i 14-15 årsalderen. Jeg så et cover av britiske Vogue med Kate Moss på forsiden. Da var det gjort.

har du noen favoritt designer, og hva gjør i så fall han/hun så spesiell?
ALEXANDER WANG! Uten tvil. Han har et "skandinavisk" preg på designet sitt, noe jeg liker svært godt. Samtidig er han nyskapende og tør å bruke nye teknikker og materialer. Mest av alt elsker jeg designet hans fordi det er "meg" og akkurat slik jeg kunne tenkt meg å kle meg opp hvis jeg hadde hatt råd.

hva gjør du om 10 år?
Om 10 år har jeg oppfylt drømmen min. Da jobber jeg i et av de store motebladene, bor i en storby i en herlig leilighet med stor garderoe og lever lykkelig med kjæreste.


hvilken blogger leser du daglig? og hvilke er dine favoritter?
Jeg har egentlig ingen faste blogger for øyeblikket, men jeg tar ofte turen innom Knight Cat, Am-Lul og Fashion Flash. Det er utrolig mange blogger, så det varierer i perioder hvilke jeg følger med på. Jak & Jil blog er også bra!


hvis du kunne hatt middag med en person, hvem ville det vært og hva ville du ha spurt han/hun om?
Det hadde selvfølgelig blitt Kate Moss! Jeg hadde nok bare prøvd å ha en "vanlig" samtale, men hadde nok spurt om "style advice" hvertfall!

fortell hva en vanlig dag for deg går ut på?
Bruker ca 1 time i sengen og svarer på mail, kommentarer på bloggen, Lookbook & Chictopia, surfer litt o.l. Spiser frokost. Sminker meg og kler meg. Drikker MYE kaffe. Drar på jobb. Lunch. Outfit-bilder. Blogger. Middag. Blogger. Venninner. Blogger. Leser moteblader. Blogger. Kveldsmat. Blogger. Sover.

du har 10 minutter på og fikse og sminke deg? fortell hva du ville tatt på deg, og hvordan sminke du ville brukt?
En matt, transparent foundation for en naturlig og hverdagslig finish, litt consealer på de mørke partiene, mascara og litt solpudder/rouge i kinnene. Håret mitt lar jeg henge løst slik det ser ut når jeg våkner. Jeg tar på meg en enkel svart slim jeans, en litt stor og enkel mørk grå topp, skinnjakke, favorittsmykket mitt, skjerf og svarte ankelboots. Det enkle er ofte det beste når du har dårlig tid.

hva er dine make-up must haves? Den perfekte mascara, en god foundation, concealer fra YSL, solpudder, Elisabeth Arden Eight Hour Cream.

hvis jeg hadde gitt deg 200 kr hva ville du kjøpt og hvorfor? En fin notatbok. Jeg har den med over alt og skriver alltid ned tanker, idéer og det som fanger oppmerksomheten min slik at jeg husker det og/eller kan bla i den når jeg trenger inspirasjon - og akkurat nå trenger jeg en ny!


Stem på Bettina her, slik at hun kan gå av med seieren "Norges beste moteblogger", slik som hun fortjener:

http://spesial.msn.no/moteblogg08/bloggprofil_fin6.aspx

6 kommentarer:

Linda-Mari sa...

Jeg har sett på de siste sidene på bloggen din og prøvd å finne ut av den. Hva slags blogg har du egentlig? Er det bilder du tar selv eller?:O Det her kan oppfattes negativt, men det er det ikke:P

Anonym sa...

hun har bra blogg!:)

Anonym sa...

Tusen takk for fine ord! :)
Kjempegøy! Hugs Be

Anonym sa...

kult påfunn! likte intervjuet.
fortsett med det, morro og lese

Anonym sa...

digger bettina..
stilig intervju

Anne Marthe sa...

Gøy å lese :D